Bezoekersinfo

We zijn vereerd je als gast te hebben! Bij Calvary Chapel Flevoland ontmoet je volgelingen van Jezus Christus. We zijn niet perfect, maar wel oprecht. Het is ons verlangen dat Lelystad en omgeving de levende God van de Bijbel leert kennen en Hem gaat navolgen.

Hieronder volgt een lijst met veelgestelde vragen met hopelijk nuttige antwoorden. Als je na het bekijken van deze informatie nog vragen hebt, neem dan contact met ons op en wij proberen je vragen zo goed mogelijk te beantwoorden

Telefoonnummer: 0320 – 33 78 89
E-mailadres: info@ccflevoland.nl
Facebook: ccflevoland
Instagram: ccflevoland
WhatsApp: Start chat

Op zondag kun je Calvary Chapel Flevoland in het gebouw van het Aeres VMBO Lelystad bezoeken.

Adres:
Tjalk 25 58
8232 MB Lelystad

Gebed – Maandagavond: 20:00 – 21:00 uur (Let op: geen kinderopvang)
Bijbelstudie – Woensdagavond: 20:00 – 21:30 uur (Let op: geen kinderopvang)
Eredienst – Zondagochtend: 10:30 – 12:00 uur
Mannen – 3e zaterdag van de maand: 10:00 – 11:30 uur (Let op: geen kinderopvang)
Vrouwen – 1ste zaterdag van de maand: 10:00 – 11:30 uur (Let op: geen kinderopvang)

Kun je de eredienst niet bijwonen? Geen probleem. Hoewel we je graag persoonlijk ontmoeten, kun je de studies altijd via ons YouTube-kanaal, onze podcast op iTunes of Spotify beluisteren.

Calvary Chapel Flevoland is een denominatieloze kerk. Wij als Calvary Chapel hebben echter niks tegen denominaties of andere afscheidingen van de kerk. Echter hebben wij wel moeite met het te veel benadrukken van de verschillen in doctrine, die leiden tot scheidingen/scheuren in het lichaam van Christus in zijn breedste vorm. Wij zien andere gemeentes als mede-arbeiders in het Lichaam van Christus en hebben hen lief als broeders en zusters. (1 Korinthe 3:9, 12:4-6)

Kom zoals je bent! We hebben een divers scala aan kleding onder onze broeders en zusters. De meesten kleden zich heel casual in jeans en t-shirts. Anderen kleden zich weer ‘business casual’ terwijl sommigen hun ‘Sunday-best’ dragen.

Bij Calvary Chapel Flevoland geloven we dat familie belangrijk is. Daarom willen we ervoor zorgen dat elk lid van het gezin een geweldige ervaring heeft. Van pasgeborenen tot middelbare scholieren, onze erediensten bieden kinderen een interactieve en dynamische omgeving waar ze plezier kunnen hebben, vrienden kunnen maken en over Jezus kunnen leren door middel van leeftijdgeschikt Bijbelonderwijs.

Probeer ervoor te zorgen dat je tenminste 15 – 20 minuten voor de dienst begint aanwezig kunt zijn zodat de kinderen aan de omgeving kunnen wennen. Als jouw kinderen met een rustig gevoel naar de creche/zondagsschool gaan, zit jij ook met een gerust gevoel in de dienst.

Wij onderwijzen de Bijbel; boek voor boek, vers voor vers. God heeft ons de gehele Bijbel gegeven om Hem persoonlijk te leren kennen, om te leren leven zoals Hij het wil, om Hem te leren aanbidden in geest en in waarheid. De apostel Paulus, die de helft van het Nieuwe Testament geschreven heeft zei tegen de kerk in Efeze die hij gesticht had: “…ik heb niet nagelaten u heel het raadsbesluit van God, oftewel het heilsplan van God in zijn volle omvang, te verkondigen.” (Handelingen 20:27) Wij leren mensen de Bijbel te kennen en hoe zij zelf de door God gegeven betekenis uit de Bijbel kunnen halen.

Wij hanteren bij Calvary Chapel Flevoland geen lidmaatschap. Voel je je onderdeel van de gemeente en wil je op de hoogte blijven van alles binnen CC Flevoland? Ga dan naar iemand van het welkom team en laat je gegevens achter om de maandelijkse nieuwsbrief te ontvangen.